مخالفت ترامپ با درخواست اپل برای کاهش تعرفه‌ واردات قطعات مک پرو…

مخالفت ترامپ با درخواست اپل برای کاهش تعرفه‌ واردات قطعات مک پرو…

ترامپ در توییتی جدید، صراحتا با درخواست اپل مبنی‌بر چشم‌پوشی دولت آمریکا بابت واردات برخی‌ از قطعات مک پرو از چین مخالفت کرد. 

اگر از اخبار مربوط‌به اپل آگاه باشید، کوپرتینویی‌ها در اوایل ماه جاری درخواستی برای دولت ترامپ تنظیم کردند و در آن کاهش تعرفه‌های وارداتی برای برخی از قطعات رایانه‌ی قدرتمند مک پرو را خواستار شدند. حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در توییتی جدید از مخالفت خود و دولتش با این درخواست اپل خبر داده است.

همان‌طورکه احتمالا مطلع هستید، جنگ تجاری بین آمریکا و چین که از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ شکل گرفته، موجب شده است دولت آمریکا برای واردات از کشور چین تعرفه‌های بعضا سخت‌گیرانه‌ای وضع کند. محصولات الکترونیکی که اپل یکی از تولیدکنندگان شاخص آن‌ها است، بخش زیادی از تعرفه‌ها را شامل می‌شوند؛ تعرفه‌هایی که تا ۲۵ درصد هزینه‌‌ی نهایی واردات را افزایش می‌دهد. 

در‌حالی‌که اپل در متن درخواست خود به دستگاه خاصی اشاره نکرده است، طبق گزارش بلومبرگ، اهالی کوپرتینو به قطعات رایانه‌ی خانگی اشاره می‌کنند. این شرکت به‌تازگی خط‌تولید مک پرو را در اقدامی عجیب از آمریکا به کشور چین منتقل کرده است؛ از‌این‌رو، واکنش ترامپ به این موضوع به‌هیچ‌عنوان جای تعجب نداشت.

ترامپ در توییتش درباره‌ی درخواستِ اخیر اپل گفته است:‌ 

هیچ تبصره‌ی قانونی یا کاهشی برای تعرفه‌های واردات قطعات مک پرو که در کشور چین تولید می‌شوند، شامل حال اپل نخواهد شد. آن‌ها را در آمریکا بسازید تا از تعرفه هم خبری نباشد!

تاکنون اپل واکنشی به این توییت نشان نداده است؛ اما به‌راحتی می‌توان موضع آن‌ها را دربرابر این توییت متوجه شد. اهالی کوپرتینو پیش‌تر برای برخی‌ از دستگاه‌هایشان نظیر اپل‌واچ و ایرپاد معافیت تعرفه‌ای دریافت کرده بود؛ با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این‌بار از معافیت خبری نیست و اپل باید کاهش حاشیه‌ی سود را به‌ جان بخرد. 

 

منابع :