آمازون از DeepComposer نخستین کیبورد مبتنی بر یادگیری ماشین رونمایی کرد…

آمازون از DeepComposer نخستین کیبورد مبتنی بر یادگیری ماشین رونمایی کرد…

آمازون AWS از نخستین کیبورد مخصوص نواختن موسیقی مبتنی بر فناوری‌ یادگیری ماشین با نام DeepComposer برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد.  

DeepComposer، نخستین کیبورد مبتنی بر یادگیری ماشینی است که توسط آمازون AWS و با هدف استفاده‌ی توسط توسعه‌دهندگان معرفی شده است. جولین سیمون از آمازون در پست وبلاگ خود اعلام کرد: «AWS DeepComposer، کیبوردی دو اکتاو با ۳۲ کلید برای استفاده‌ی‌ توسعه‌دهندگان طراحی شده تا ازطریق فناوری‌های مبتنی بر Generative AI بتوانند هم از طریق الگوریتم‌های از پیش آماده شده و هم ازطریق الگوریتم‌های سفارشی‌سازی‌شده، موسیقی‌های جدیدی تولید کنند.»

قرار است کیبورد جدید به توسعه‌دهندگان کمک کند تا از یادگیری ماشین در حوزه‌های سرگرمی و همچنین برای خلق موسیقی‌های جدید و خلاقانه استفاده کنند. وقتی از هوش مصنوعی برای تولید آثار خلاقانه کمک گرفته شود، به آن هوش مصنوعی مولد یا Generative AI گفته می‌شود. درواقع با کمک هوش مصنوعی مولد، امکان آموزش دادن به دستگاه‌ها وجود دارد تا بتوانند با استفاده از شبکه‌های رقابتی مولد یا GAN، محصولاتی خلاقانه تولید کنند.

DeepComposer

آمازون درباره‌ی این موضوع اعلام کرد: 

صرف‌نظر از پیش‌زمینه‌ی توسعه‌دهندگان در یادگیری ماشین یا موسیقی، می‌توانند از طریق شبکه‌ی رقابتی مولد شروع به کار کنند. فناوری Generative AI دو شبکه‌ی عصبی مختلف را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا محصولات دیجیتالی جدیدی باتوجه به نمونه‌های ورودی‌ مختلف تولید کنند. باکمک AWS DeepComposer، امکان آموزش و بهینه‌سازی مدل‌های GAN برای تولید موسیقی جدید وجود دارد. 

توسعه‌دهندگان دو گزینه پیش‌روی دارند. هم می‌توانند مدل‌های مختلف یادگیری ماشین را به کیبورد آموزش بدهند و هم می‌توانند از مدل‌های از پیش تهیه شده توسط آمازون برای شروع کار استفاده کنند. در هر دو حالت، کیبورد جدید با کمک فناوری یادگیری ماشین، می‌تواند موسیقی را براساس مدل‌های ارائه‌شده ایجاد کند. درنهایت موسیقی تولیدشده از طریق کنسول DeepComposer روی فضای ابری AWS، قرار می‌گیرد و تولید می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق SoundCloud، قطعه‌ی موسیقی تولید شده را به‌ اشتراک بگذارند.

DeepComposer سومین ابزار آموزش یادگیری ماشین آمازون است. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ نیز آمازون دوربین DeepLens را معرفی کرد. سال گذشته نیز شاهد معرفی اتومبیل‌های مسابقه‌ای DeepRacer بودیم. کیبورد جدید آمازون هنوز آماده نیست؛ ولی دارندگان حساب کاربری در آمازون می‌توانند برای پیش‌نمایش آن ثبت‌نام کنند.

 

منابع :