با هوش مصنوعی مولد فتوشاپ حالا می‌توانید تصاویر را گسترش دهید [تماشا کنید]

با هوش مصنوعی مولد فتوشاپ حالا می‌توانید تصاویر را گسترش دهید [تماشا کنید]

نسخه جدید فتوشاپ بتا به شما اجازه می‌دهد که کادر تصاویر را بزرگ‌تر کرده و با هوش مصنوعی مولد به آن‌ها محتوای جدید اضافه کنید.

ادوبی در ماه مه برای اولین‌بار هوش مصنوعی مولد را به فتوشاپ بتا آورد. این فناوری حالا با قابلیت‌های جامع Generative Expand در دسترس آزمایش‌کنندگان این نرم‌افزار قرار گرفته است و به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی کادر تصاویر را بکشید و بزرگ کنید.

فتوشاپ بتا حالا به کاربران خود اجازه می‌دهد که از قابلیتی موسوم به Generative Expand استفاده کنند. ادوبی می‌گوید این ویژگی می‌تواند با یک کلیک تصاویر را در داخل این برنامه گسترش دهد. با این کار می‌توانید نسبت تصاویر را تغییر دهید و مطابق میل خود برای آن‌ها پس‌زمینه جدید ایجاد کنید.

چگونه می‌توان از Generative Expand در فتوشاپ استفاده کرد؟

برای استفاده از Generative Expand کافیست بتای جدید این برنامه را دریافت کنید. سپس با ماوس کادر تصویر را بگیرید و بکشید تا بزرگ شود. زمانی که کادر به‌اندازه مدنظرتان رسید، می‌توانید بنویسید که دوست دارید چه چیزی به تصویر شما اضافه شود. این ویژگی درحال‌حاضر از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

درنهایت محتوایی که به تصویر اضافه می‌شود، به‌صورت یک لایه جدید در فتوشاپ قابل دسترس خواهد بود تا کاربران بتوانند در صورت نیاز آن را دستکاری یا حذف کنند.

ادوبی می‌گوید فیلترهایی را برای این ویژگی در نظر گرفته است تا از تولید محتواهای نامناسب جلوگیری کند. سخنگوی این شرکت گفته است: «زمانی که از یک دستور در کنار Generative Expand استفاده می‌کنید، فیلترها روی متن ورودی اعمال می‌شوند تا تولید تصاویری را که ممکن است حاوی محتواهای نامناسب باشند، کاهش دهند.» همچنین بخشی از فیلترها روی خروجی هوش مصنوعی اعمال می‌شوند تا اگر محتواهای نامناسبی توسط این فناوری تولید شده بود، شاهد نمایش آن‌ها نباشیم.

Generative Expand قابلیت جدیدی در دنیای مدل‌های هوش مصنوعی مولد نیست و قبلاً ابزارهای DALL-E 2 یا میدجرنی هم چنین کارهایی انجام می‌دادند. اما پیاده‌سازی این ویژگی در فتوشاپ، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر، می‌تواند برگ برنده‌ای برای ادوبی باشد.