مایکروسافت زمان انتشار آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد

مایکروسافت زمان انتشار آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد

هرچند مشخص نیست این به‌روزرسانی دارای چه ویژگی‌های جدیدی خواهد بود، اما مایکروسافت اخیراً درحال آزمایش قابلیت‌های مختلفی بوده است…

هم‌زمان با افزایش شایعات در مورد انتشار ویندوز ۱۲ در سال آینده میلادی، حالا مایکروسافت تأیید کرده است که آپدیت جدید ویندوز ۱۱ ۲۳H2 در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد.

هرچند مایکروسافت در پست خود اشاره‌ای نکرده است که این به‌روزرسانی شامل چه ویژگی‌هایی خواهد بود، اما این شرکت در چند وقت گذشته درحال آزمایش ویژگی‌های زیادی بوده است که هنوز در دسترس عموم کاربران قرار نگرفته‌اند. یکی از ویژگی‌های جدید بزرگی که می‌تواند در این آپدیت حضور داشته باشد، دستیار هوش مصنوعی Copilot است که از فناوری GPT استفاده می‌کند و اکنون برای آزمایش از طریق بینگ و مایکروسافت ۳۶۵ در دسترس است.

سایر قابلیت‌های احتمالی آپدیت ویندوز ۱۱

از دیگر ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کرد، نسخه جدید فایل اکسپلورر است که شامل تب‌ها، موارد دلخواه و یک ظاهر مدرن‌تر می‌شود. همچنین تنظیمات نورپردازی RGB بومی نیز ممکن است به ویندوز ۱۱ بیاید تا گیمرها دیگر مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای خاص برای این کار نباشند.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی این آپدیت می‌توان به پشتیبانی داخلی از فایل‌های فشرده RAR و zip-7 و همچنین حالت تاریک برای Paint اشاره کرد.

مایکروسافت در ادامه پست خود توضیح می‌دهد که به‌روزرسانی جدید ۲۳H2 ویندوز ۱۱ در سیستم‌هایی که نسخه فعلی، یعنی ۲۲H2 را اجرا می‌کنند، زودتر ارائه خواهد شد، اما تا زمانی که مایکروسافت آماده انتشار نشود، غیرفعال خواهد بود. پس از ارائه به‌روزرسانی، یک بسته فعال‌سازی کوچک که به‌عنوان eKB شناخته می‌شود، ویژگی‌های جدیدی را فعال می‌کند.

قبلاً نیز در ویندوز ۱۰ و تقریباً چهار سال پیش برای انتقال از نسخه ۱۹۰۳ به ۱۹۰۹، مایکروسافت رویکرد مشابهی را پیاده‌سازی کرده بود.

علاوه بر آپدیت ۲۳H2، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدید Long-Term Servising Channel (LTSC) ویندوز ۱۱ را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ارائه کند. نسخه‌های LTSC ویندوز برای رایانه‌هایی با موارد استفاده خاص مانند اجرای سیستم تهویه یک ساختمان مناسب هستند.