نتیجه یک مطالعه: اپل واچ افراد را تا ۳۵ درصد فعال‌تر کرده است

نتیجه یک مطالعه: اپل واچ افراد را تا ۳۵ درصد فعال‌تر کرده است

بررسی‌های انجام شده توسط شرکت AIA Health استرالیا نشان می‌دهد ساعت هوشمند اپل توانسته تا ۳۵ درصد باعث افزایش میزان تحرک و فعالیت بدنی گروه تحت بررسی در این مطالعه شود.

 

در سال ۲۰۲۰، شرکت بیمه سلامت «AIA» استرالیا در برنامه «Vitality» از اهمیت ساعت هوشمند در میزان فعالیت انسان‌ها گفت – در این برنامه افراد به صورت انحصاری به استفاده از اپل واچ تشویق شدند. سپس، اعلام کرد کسانی که در یک برنامه ورزشی – سلامتی ثبت کنند و اهداف خود در این زمینه را پیگیری کنند، یک ساعت هوشمند اپل جایزه خواهند گرفت.

در یک گزارش جدید، AIA می‌گوید: « با مقایسه میزان فعالیت افراد در سال ۲۰۱۹ – پیش از آنکه اهمیت ساعت هوشمند را برای افراد شرح دهیم – و در سال ۲۰۲۰ – پس از آن – دریافتیم ساعت هوشمند منجر به افزایش فعالیت انسان‌ها می‌شود. نتایج به صورت دقیق نشان داد که افراد با گروه سنی در بازه پنجاه سال بیشترین استفاده را از ساعت هوشمند در زمینه سلامتی دارند و به صورت متوسط میزان فعالیت آن‌ها تا ۳۵% افزایش یافته است. گروه‌های سنی دیگر نیز تا حد بسیار زیادی از مزایای ساعت هوشمند در زمینه سلامتی استفاده کرده‌اند.»

 
 

AIA عقیده دارد هنگامی که افراد از ساعت مچی هوشمند استفاده می‌کنند، به صورت مرتب شاهد تغییرات جسمی خود هستند – به عنوان مثال، ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، میزان فعالیت ورزشی و … اندازه‌گیری می‌شوند – همچنین ساعت‌های هوشمند قابلیت تذکر دادن در هنگام کم فعالیتی را دارند. بدین ترتیب افراد توجه بیشتری به فعالیت‌های روزمره خود دارند.

ساعت هوشمند

 

AIA برای اطمینان از یافته‌های خود، نتایج بدست آمده از ۱۱۸ نفر عضو در این برنامه را مورد تحلیل قرار داد. این شرکت از داده‌های سال‌های قبل نیز برای مقایسه میزان رشد فعالیت‌ افراد استفاده کرد.

این شرکت می‌گوید: « فعالیت بدنی افراد پیش از آنکه تشویق به استفاده از این نوع ساعت‌ها شوند، بسیار پایین بوده است. به‌طوری که می‌توان آن را یک ناهنجاری اجتماعی دانست. اما مقایسه داده‌ها نشان داد که برنامه AIA Vitality منجر به افزایش قابل توجه سطح فعالیت بدنی افراد در استرالیا شده است.»